Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję
Politykę prywatności

Poleć treść:


Nowa formuła sprawdzianu szóstoklasistów

Redakcja portalu, 04 Wrzesień 13 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Nowa formuła sprawdzianu szóstoklasistów

Reforma z 1999 r. wprowadziła obowiązek jednolitego, ogólnopolskiego sprawdzania wiedzy uczniów po szkole podstawowej, po gimnazjum i na maturze. W szczególności każdy uczeń kończący klasę VI musi pisać sprawdzian, mając wydrukowane te same zadania, co wszyscy jego rówieśnicy we wszystkich polskich szkołach przystępujący do egzaminu tego samego dnia. Zakres materiału na sprawdzianie regulowały dotąd standardy, które CKE opracowywała interpretując i uszczegóławiając dość ogólnikowe zapisy obowiązującej wcześniej podstawy programowej. W 2008 r. zmodyfikowano system, likwidując system standardów i przyjmując, że na sprawdzianie w klasie VI poczynając od roku szkolnego 2014/2015, rolę standardów przejmie nowa podstawa programowa, która nie jest już jedynie wykazem tematów do przerobienia na lekcjach, lecz jest napisana w języku wymagań stawianych uczniowi po szkole podstawowej.

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała właśnie Informatory, które zawierają m.in. projekt organizacji sprawdzianu dostosowanego do nowego systemu, ale także przykłady zadań, jakich mogą się spodziewać uczniowie, oraz opis jednolitych sposobów oceniania rozwiązań.

Najważniejsze zmiany różniące dotychczasowy sprawdzian od tego, do którego uczniowie przystąpią w roku 2015, to według Centralnej Komisji Egzaminacyjnej:
 

  • W sferze organizacyjnej – nowa formuła sprawdzianu, czyli podział dwie części. W części pierwszej język polski i matematyka (80 minut), a w części drugiej, właśnie począwszy od roku szkolnego 2014/2015, język obcy nowożytny (45 minut). Drugą ważną zmianą organizacyjną jest podawanie wyniku sprawdzianu w procentach zamiast punktów.
  • Zmiany merytoryczne – wszystkie zadania sprawdzają poziom opanowania wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
  • Zmiany jakościowe – zwiększony udział zadań sprawdzających umiejętności złożone, operowanie wiedzą, rozwiązywanie problemów; szerszy repertuar rodzajów zadań oraz materiałów źródłowych (np. komiks, afisz, mapa); kryteria oceniania odzwierciedlające holistyczne podejście do oceniania.


Nowe informatory dostępne są na stronie Centralnej Komisji Organizacyjnej.


/bozal/
 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

NBP wesprze inicjatywy z zakresu edukacji ekonomicznej

Redakcja portalu 26 Maj 2015

Pokusa narzucania własnych koncepcji - rzecz o coachingu

Stanisław Czachorowski 25 Maj 2015

Raport programu Edukacja dla Wszystkich 2000-2015

Redakcja portalu 25 Maj 2015

Siła marzeń

Witold Kołodziejczyk 24 Maj 2015

RPD w sprawie uczniów ze zdiagnozowanym ośrodkowym zaburzeniem słuchu

Redakcja portalu 24 Maj 2015


OSTATNIE KOMENTARZE

Cyfrowa rzeczywistość - kompetencje cyfrowe młodzieży i nauczycieli. Fundacja Orange i Uniwersytet Warszawski przedstawiają badania na temat kompetencji cyfrowych młodzieży i nauczycieli

~ restore your vision(Gość) z: http://95.56.231.137/norlist/view_profile.php?userid=489859 26 Maj 2015, 17:10

~ можно ли использовать шоколад слим больным диабетом(Gość) z: http://rutrends.net/question/chocolate-slim-buy-reviews/ 26 Maj 2015, 16:16

Gender w przedszkolach

~ creare un sito per vendere online(Gość) z: http://www.venderesuinternet.net/ 26 Maj 2015, 16:00

Gender w przedszkolach

~ sardinia.xyz(Gość) z: http://sardinia.xyz/ 26 Maj 2015, 15:03

Gender w przedszkolach

~ Nellie(Gość) z: http://www.telecamerealtavelocita.com/ 26 Maj 2015, 15:02


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej