Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję
Politykę prywatności

Poleć treść:


Nowa formuła sprawdzianu szóstoklasistów

Redakcja portalu, 04 Wrzesień 13 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Nowa formuła sprawdzianu szóstoklasistów

Reforma z 1999 r. wprowadziła obowiązek jednolitego, ogólnopolskiego sprawdzania wiedzy uczniów po szkole podstawowej, po gimnazjum i na maturze. W szczególności każdy uczeń kończący klasę VI musi pisać sprawdzian, mając wydrukowane te same zadania, co wszyscy jego rówieśnicy we wszystkich polskich szkołach przystępujący do egzaminu tego samego dnia. Zakres materiału na sprawdzianie regulowały dotąd standardy, które CKE opracowywała interpretując i uszczegóławiając dość ogólnikowe zapisy obowiązującej wcześniej podstawy programowej. W 2008 r. zmodyfikowano system, likwidując system standardów i przyjmując, że na sprawdzianie w klasie VI poczynając od roku szkolnego 2014/2015, rolę standardów przejmie nowa podstawa programowa, która nie jest już jedynie wykazem tematów do przerobienia na lekcjach, lecz jest napisana w języku wymagań stawianych uczniowi po szkole podstawowej.

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała właśnie Informatory, które zawierają m.in. projekt organizacji sprawdzianu dostosowanego do nowego systemu, ale także przykłady zadań, jakich mogą się spodziewać uczniowie, oraz opis jednolitych sposobów oceniania rozwiązań.

Najważniejsze zmiany różniące dotychczasowy sprawdzian od tego, do którego uczniowie przystąpią w roku 2015, to według Centralnej Komisji Egzaminacyjnej:
 

  • W sferze organizacyjnej – nowa formuła sprawdzianu, czyli podział dwie części. W części pierwszej język polski i matematyka (80 minut), a w części drugiej, właśnie począwszy od roku szkolnego 2014/2015, język obcy nowożytny (45 minut). Drugą ważną zmianą organizacyjną jest podawanie wyniku sprawdzianu w procentach zamiast punktów.
  • Zmiany merytoryczne – wszystkie zadania sprawdzają poziom opanowania wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
  • Zmiany jakościowe – zwiększony udział zadań sprawdzających umiejętności złożone, operowanie wiedzą, rozwiązywanie problemów; szerszy repertuar rodzajów zadań oraz materiałów źródłowych (np. komiks, afisz, mapa); kryteria oceniania odzwierciedlające holistyczne podejście do oceniania.


Nowe informatory dostępne są na stronie Centralnej Komisji Organizacyjnej.


/bozal/
 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Mam mało zdolne dziecko... bo jeszcze nie odkryło, że jest genialne

Europejski Instytut Edukacji Engram 29 Styczeń 2015

Skąd bierze się magia TED-a? (video)

Piotr Peszko 29 Styczeń 2015

Gimnazjaliści rzecznikami zmiany społecznej w swoich miastach. Podsumowanie III edycji "Jeżdżę z głową" Fundacji BGŻ

Redakcja portalu 29 Styczeń 2015

Poradnik: Bezpieczeństwo komunikacji elektronicznej w cyberprzestrzeni

Redakcja portalu 28 Styczeń 2015

Bezpłatna gra planszowa: "Odkrywcy Internetu"

Redakcja portalu 28 Styczeń 2015


OSTATNIE KOMENTARZE

Konferencja podsumowująca projekt "e-podręcznik - przyszłość szkoły zaczyna się dziś…".

~ Sergei(Gość) z: http://www.midgr.com 30 Styczeń 2015, 17:10

Najlepsze licea i technika w Polsce 2015

~ http://globalgoldandsilver.com/selling-watches(Gość) z: http://www.missionmission.org/2012/03/27/contest-wi 30 Styczeń 2015, 17:02

Nowy Model Szkoły

~ payday loans(Gość) z: http://paydayloansnsa.com/ 30 Styczeń 2015, 16:27

Komisja Europejska: Ustalenia OECD potwierdzają znaczenie inwestycji w edukację dla wzrostu gospodarczego i zatrudnienia w UE

~ binary options broker(Gość) z: http://www.binaryoptionscan.com/ 30 Styczeń 2015, 14:38

Scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej

~ folding poker table(Gość) z: http://https://www.youtube.com/watch?v=jVQZ3mhs4Oo 30 Styczeń 2015, 14:11


Powrót do góry