Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję
Politykę prywatności

Poleć treść:


Sprawdzian i matura 2015 - przykładowe zestawy zadań

Redakcja portalu, 16 Grudzień 13 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Sprawdzian i matura 2015 - przykładowe zestawy zadań

Centralna Komisja Egzaminacyjna, aby umożliwić uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom szczegółowe zapoznanie się z nową formułą sprawdzianu oraz egzaminu maturalnego przed ich pierwszą edycją w 2015 r., przygotowała i opublikowała przykładowe zestawy zadań, sprawdzające opanowanie wymagań określonych w nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego. Oprócz zestawów standardowych, udostępnione zostały także arkusze dostosowane do potrzeb uczniów niepełnosprawnych. Każdy zestaw obejmuje: arkusz dla ucznia wraz z rozwiązaniami zadań (także otwartych), szczegółowy schemat punktowania, informacje o wymaganiach ogólnych i szczegółowych podstawy programowej sprawdzanych w każdym zadaniu. W skład pakietów do języków obcych nowożytnych weszły również: transkrypcje nagrań oraz pliki dźwiękowe w formacie mp3 – do zadań na rozumienie ze słuchu.

Zestawy, 
do wykorzystywania których w liście skierowanym do Kuratoriów Oświaty (przytaczamy go poniżej), namawia p.o. dyrektora CKE dr Marcin Smolik, pobrać można ze strony internetowej www.cke.edu.

 

Szanowni Państwo,

od roku szkolnego 2014/2015 sprawdzian w klasie VI szkoły podstawowej oraz egzamin maturalny będą przeprowadzane w nowej formule. Zadania egzaminacyjne będą sprawdzać opanowanie wymagań określonych w nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego, wprowadzanej od 2009 roku. Większy niż dotychczas nacisk będzie położony na sprawdzanie poziomu opanowania przez uczniów i absolwentów umiejętności złożonych, takich jak np. rozwiązywanie problemów, korzystanie z wiedzy, wnioskowanie. 

Szczegółowe informacje dotyczące sprawdzianu i egzaminu maturalnego od 2015 r. można znaleźć w informatorach, które są dostępne na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (sprawdzian:
http://www.cke.edu.pl/index.php/aktualnosci-left/209-sprawdzian; egzamin maturalny: http://cke.edu.pl/index.php/informatory-o-egzaminie-maturalnym-od-roku-szkolnego-2014-2015) oraz okręgowych komisji egzaminacyjnych. W tych publikacjach – obok zwięzłego opisu regulacji prawnych – przedstawione zostały przede wszystkim przykładowe zadania, jakie mogą wystąpić na sprawdzianie i egzaminie maturalnym, wraz z rozwiązaniami.

Ponadto, aby umożliwić Uczniom, ich Rodzicom oraz Nauczycielom szczegółowe zapoznanie się z nową formułą sprawdzianu oraz egzaminu maturalnego przed ich pierwszą edycją w 2015 r., Centralna Komisja Egzaminacyjna opracowała:
 


oraz
 

 

Przygotowane zostały zestawy:

  • standardowe, w tym w językach mniejszości narodowych, języku mniejszości etnicznej i języku regionalnym 


oraz
 

  • dostosowane do potrzeb uczniów niepełnosprawnych: słabosłyszących i niesłyszących, słabowidzących i niewidomych, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz – w przypadku sprawdzianu – upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.

 

Każdy zestaw zadań obejmuje poniższy pakiet materiałów:
 

  1. arkusz dla ucznia wraz z rozwiązaniami zadań, w tym przykładowymi (wzorcowymi) realizacjami zadań otwartych krótkiej i rozszerzonej odpowiedzi
  2. szczegółowy schemat punktowania
  3. informacje o wymaganiach ogólnych i szczegółowych podstawy programowej sprawdzanych w każdym zadaniu.

    W przypadku zestawów zadań z języków obcych nowożytnych pakiet obejmuje również:
     
  4. transkrypcję nagrań do zadań na rozumienie ze słuchu
  5. pliki dźwiękowe w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu.


Zachęcam Państwa do zapoznania się z udostępnionymi materiałami:
 

  • Nauczycieli – do wykorzystania ich w pracy z Uczniami na lekcji
  • Uczniów – do podjęcia próby samodzielnego rozwiązania zadań w domu (dzięki udostępnionym rozwiązaniom będziecie mogli sami sprawdzić własne umiejętności)
  • Rodziców – do zapoznania się z przykładowymi zadaniami i wymaganiami egzaminacyjnymi.


Jestem przekonany, że informatory oraz przykładowe zestawy zadań pozwolą Państwu dogłębnie zapoznać się z nową formułą sprawdzianu i egzaminu maturalnego.

 



dr Marcin Smolik
p.o. dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

 

źródło: www.cke.edu.pl

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Żeby chciały chcieć

Jarosław Kordziński 31 Lipiec 2014

NIK o szkołach dla sześciolatków

Redakcja portalu 31 Lipiec 2014

Czy nasz mózg się zmienia?

Colin Rose 30 Lipiec 2014

Narodowe Czytanie - po raz trzeci

Redakcja portalu 30 Lipiec 2014

Zapisy regulujące warunki i sposoby oceniania trafiają do ustawy

Redakcja portalu 29 Lipiec 2014


OSTATNIE KOMENTARZE

Wyprawa Pro Futuro w poszukiwaniu talentów

~ shakuhachi bandage dress for sale(Gość) z: http://louieschafer.pen.io/ 01 Sierpień 2014, 17:46

Reprodukcja - czyli o społecznym odtwarzaniu struktury klasowej w szkole.

~ is garcinia cambogia fruit sold in stores(Gość) z: http://edenlillibridge.newsvine.com/_ne 01 Sierpień 2014, 17:33

Wyprawa Pro Futuro w poszukiwaniu talentów

~ moving companies nashville tn reviews(Gość) z: http://www.purevolume.com/bzjannmarieaprwt/posts/573 01 Sierpień 2014, 17:31

~ www.rammts.com(Gość) z: http://www.rammts.com/services.html 01 Sierpień 2014, 17:11

Mistrzowie Kodowania uczą się w polskich szkołach

~ chloe sims the best indoor tanning lotion reviews(Gość) z: http://mozellekeysor.wordpress.com/2014/06/12/no-hassle-pro 01 Sierpień 2014, 17:01


Powrót do góry