Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję
Politykę prywatności

Poleć treść:


Wstępne wyniki egzaminu gimnazjalnego 2013

Redakcja portalu, 21 Czerwiec 13 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Wstępne wyniki egzaminu gimnazjalnego 2013

CKE opublikowała dziś wstępne informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego w 2013 r. Analiza obnażyła słabe strony uczniów, do których należą m.in.: krytyczna analiza przebiegu doświadczenia (chemia), dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych (fizyka), przeprowadzenie samodzielnego rozumowania (matematyka) oraz formułowanie wypowiedzi pisemnej (język obcy). Zdecydowanie najmniej trudności przysporzyły gimnazjalistom z kolei: umiejętność modelowania matematycznego, wyszukiwanie informacji w tekście, interpretowanie danych przedstawionych na wykresie oraz rozwiązywanie zadań sprawdzających umiejętność rozumienia ze słuchu tekstów w języku obcym. 

Do egzaminu gimnazjalnego w kwietniu br. przystąpiło ponad 388 tysięcy spośród 390 758 uczniów III klasy gimnazjum (99,3%). Pozostali przystąpili do egzaminu w czerwcu br. (ich wyników nie uwzględnia zestawienie) albo byli zwolnieni z obowiązku przystąpienia do niego na warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.). Najwyższy średni wynik uzyskali zdający język włoski na poziomie rozszerzonym – 84% (9 zdających), najniższy – mierzący się z językiem niemieckim również na poziomie rozszerzonym – 40% (29 297 zdających). Zarówno w części humanistycznej, jak i matematyczno-przyrodniczej najkorzystniej zaprezentowali się uczniowie uczęszczający do szkół w miastach powyżej 100 tys.

Po więcej szczegółów odsyłamy do poniższej tabeli, gdzie zapoznać się można z rozkładami wyników i parametrami statystycznymi rozkładu wyników oraz ich zależnością od lokalizacji szkoły.


/RZ/
 

Skojarzone pliki:
Wstępne informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego w 2013 r. [pdf]
Rozkłady wyników i parametry statystyczne rozkładu wyników egzaminu gimnazjalnego w kwietniu 2013 r. [pdf]
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2013 w zależności od lokalizacji szkoły [pdf]
 

 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Nie ufaj uczniowi, czyli zamiana nauczycieli w kadrę penitencjarną

WSNS Pedagogium 23 Październik 2014

Jak licealiści są przygotowani do nowej matury

Redakcja portalu 23 Październik 2014

Nowy wymiar edukacji

Witold Kołodziejczyk 22 Październik 2014

ZNP: Ministerstwo edukacji manipuluje przy podziale subwencji

Redakcja portalu 22 Październik 2014

Czy MEN rozwiąże problemy szkół zawodowych?

Jerzy Lackowski 21 Październik 2014


OSTATNIE KOMENTARZE

Szkoła najlepsza we współpracy ze światem pracy - konkurs

~ google plus app development(Gość) z: http://Www.lmgtfy.com/?q=google+advertising+costs 24 Październik 2014, 13:44

Zostań mentorem lub osobą wspierającą w projekcie "Optymalizacji sposobu wykorzystywania narzędzi dydaktycznych IBE w praktyce lekcyjnej"

~ get paid to take surveys(Gość) z: http://www.esurveylive.com 24 Październik 2014, 12:53

Zostań mentorem lub osobą wspierającą w projekcie "Optymalizacji sposobu wykorzystywania narzędzi dydaktycznych IBE w praktyce lekcyjnej"

~ hotmail ลืมรหัส(Gość) z: http://Rilis.Web.id/GreenFoot-Worldwide-Assessment-Principal-Packages-In-Just-Destination.ht 24 Październik 2014, 11:11

Wojna o czcionkę

~ new casino(Gość) z: http://s3.amazonaws.com/new-casino/new-casino.html 24 Październik 2014, 09:23

Zostań mentorem lub osobą wspierającą w projekcie "Optymalizacji sposobu wykorzystywania narzędzi dydaktycznych IBE w praktyce lekcyjnej"

~ slot machines(Gość) z: http://s3.amazonaws.com/slot-machines/slot-machines.html 24 Październik 2014, 08:28


Powrót do góry