Imię:
Adres email:

Poleć treść:


Wstępne wyniki egzaminu gimnazjalnego 2013

Redakcja portalu, 21 Czerwiec 13 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Wstępne wyniki egzaminu gimnazjalnego 2013

CKE opublikowała dziś wstępne informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego w 2013 r. Analiza obnażyła słabe strony uczniów, do których należą m.in.: krytyczna analiza przebiegu doświadczenia (chemia), dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych (fizyka), przeprowadzenie samodzielnego rozumowania (matematyka) oraz formułowanie wypowiedzi pisemnej (język obcy). Zdecydowanie najmniej trudności przysporzyły gimnazjalistom z kolei: umiejętność modelowania matematycznego, wyszukiwanie informacji w tekście, interpretowanie danych przedstawionych na wykresie oraz rozwiązywanie zadań sprawdzających umiejętność rozumienia ze słuchu tekstów w języku obcym. 

Do egzaminu gimnazjalnego w kwietniu br. przystąpiło ponad 388 tysięcy spośród 390 758 uczniów III klasy gimnazjum (99,3%). Pozostali przystąpili do egzaminu w czerwcu br. (ich wyników nie uwzględnia zestawienie) albo byli zwolnieni z obowiązku przystąpienia do niego na warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.). Najwyższy średni wynik uzyskali zdający język włoski na poziomie rozszerzonym – 84% (9 zdających), najniższy – mierzący się z językiem niemieckim również na poziomie rozszerzonym – 40% (29 297 zdających). Zarówno w części humanistycznej, jak i matematyczno-przyrodniczej najkorzystniej zaprezentowali się uczniowie uczęszczający do szkół w miastach powyżej 100 tys.

Po więcej szczegółów odsyłamy do poniższej tabeli, gdzie zapoznać się można z rozkładami wyników i parametrami statystycznymi rozkładu wyników oraz ich zależnością od lokalizacji szkoły.


/RZ/
 

Skojarzone pliki:
Wstępne informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego w 2013 r. [pdf]
Rozkłady wyników i parametry statystyczne rozkładu wyników egzaminu gimnazjalnego w kwietniu 2013 r. [pdf]
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2013 w zależności od lokalizacji szkoły [pdf]
 

 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Przechwalone dzieci

Jarek Żyliński 12 Luty 2016

"Konwencja o prawach dziecka - wybór zagadnień (artykuły i komentarze)" - w Bibliotece RPD

Redakcja portalu 12 Luty 2016

Jak oceniać żeby doceniać?

Magdalena Waleszczyńska 11 Luty 2016

List KOED do MEN ws. e-podręczników

Redakcja portalu 11 Luty 2016

​Oszczędności przez likwidację istotnych zadań edukacyjnych

Jerzy Lackowski 10 Luty 2016


OSTATNIE KOMENTARZE

List KOED do MEN ws. e-podręczników

~ Halit ergenç(Gość) z: http://www.paykasabozdurmak.com/paykasa-bozdurma/ 13 Luty 2016, 14:47

"Konwencja o prawach dziecka - wybór zagadnień (artykuły i komentarze)" - w Bibliotece RPD

~ Astropay Bozdurma(Gość) z: http://www.bozdurma.org/ 13 Luty 2016, 14:46

Przechwalone dzieci

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.bozdurma.org/ 13 Luty 2016, 14:43

Dlaczego warto bronić gimnazjów

~ Jarosław(Gość) 11 Luty 2016, 17:25

​Oszczędności przez likwidację istotnych zadań edukacyjnych

~ Maciek(Gość) z: http://www.prawowroclaw.edu.pl 11 Luty 2016, 13:26


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej