Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję
Politykę prywatności

Poleć treść:


Plan lekcji: czy naprawdę potrzebuję \

Ewa Kuryło, 25 Wrzesień 09 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Lekcja z języka polskiego dla klasy V. Plan lekcji został przeze mnie nieco zmodyfikowany po jej przeprowadzeniu (praktyka czyni mistrza). Proszę wybaczyc ewentualne błędy formalne w konspekcie. Mam nadzieję, że pomysł się przyda! :)

Klasa: V



Temat: czy naprawdę potrzebuję \"Snickersa\"? - o sile reklamy.



Cele lekcji:





  • uczeń wyjaśnia pojęcie reklamy


  • uczeń wymienia rodzaje reklamy


  • uczeń wymienia różnicę między tekstem reklamowym a hasłem reklamowym


  • uczeń potrafi stowrzyc tekst reklamowy i hasło reklamowe


  • uczeń dostrzega różnicę między reklamą a sztuką


  • uczeń wyjaśnia różnicę między motywem filmowym, piosenką promującą a reklamą


  • uczeń widzi zagrożenia płynące z bezrefleksyjnego podejścia do reklam




Przebieg lekcji:



0-5 min - sprawy organizacyjne (wyciszenie uzniów, sprawdzenie obecności, itd.)



 



5-12 min - pogadanka: próba stworzenia definicji reklamy (na podstawie cech reklamy zgłaszanych przez uczniów), podział reklam ze względu na media



 



13 - 18 min- nauczyciel wyjaśnia uczniom różne rodzaje reklam podzielonych ze względu na treśc oraz omawia je odwołując się do doświadczeń uczniów (jeżeli uczniowie zorientują się już w nowej terminologii, ta częśc lekcji może byc pogadanką)



Definicja:



REKLAMA: informacja mająca na celu zachęcenie do zakupienia określonego towaru, reklamodawca płaci za reklamę.



Rodzaje reklamy ze względu na media:



- reklama internetowa



- reklama telewizyjna



- reklama prasowa



- reklama radiowa



- reklama mobilna



- spam



- billboard



Rodzaje reklamy ze względu na treśc:



- reklama podprogowa



- reklama społeczna



- reklama teaserowa



- reklama porównawcza



- reklama ukryta (kryptoreklama)



- reklama wprowadzająca w błąd



- reklama uciążliwa



Ta częśc ma ukazac uczniom złożonośc mechanizmów reklamy, pokazac im techniki manipulacyjne, co pomoże im się przed nimi bronic.



 



18 - 23 min - pogadanka: hasło reklamowe a tekst reklamowy (jak jest różnica?)



HASŁO: chwytliwy, krótki \"tytuł\" (do 7 słów), tworzy skojarzenie z towarem (np. \"Gillette, najlepsze dla mężczyzny!\")



TEKST: jest dłuższy, to bardziej informacja o produkcie, przedstawia zalety towaru (np. Gillette, ma aż trzy ostrza, antypoślizgową rączkę i jest niebieska!)



Jeżeli pozostało dużo czasu, uczniowie mogą ułożyc \"na gorąco\" swoje własne hasła reklamowe.



 



23 - 28 min - reklama telewizyjna (humor i: oferta, hasło, produkt - marka)



reklama Plusa - prezentacja oferty



reklama szkoły językowej - hasło



reklama pasty do zębów - reklama bez hasła i przedstawienia oferty to \"czysta\" promocja marki



 



28 - 33 min - analiza plakatów Warhola - czym różni się sztuka od reklamy?



SZTUKA: \"jest odtwarzaniem rzeczy, bądź konstruowaniem form, bądź wyrażaniem przeżyc - jeśli wytwór tego odtwarzania, konstruowania, wyrażania jest zdolny zachwycac, bądź wzruszac, bądź wstrząsac\" Władysław Tatarkiewicz



Dzieci nie poznają tej definicji, ale jest ona dla nauczyciela podstawą.



Sztuka tworzy, wyraża i wywołuje przeżycia. Dotyka (z reguły) spraw ważnych.



REKLAMA: także działa na odbiorcę (wzrusza, zachwyca, wstrząsa), ale nie wyraża przeżyc, a towar. Dotyczy rzeczy materialnych, skłania do zakupu, a nie refleksji.



 



Plakaty: puszki Campbell, cola



Jeżeli mamy czas, możemy też pokazac \"reklamę\" Spidermana



 



33 - 37 min - motyw filmowy i piosenka filmowa a reklama



Uczniowie wysłuchują fragmentów utworów muzycznych:



1. - charakterystyczny motyw z Jamesa Bonda (lub \"Janosika\")



2. - piosenka \"Golden Eye\" (lub \"Muminków\")



Motyw kojarzymy (reklama ma stworzyc skojarzenie, jak przy kreacji marki), ale służy on filmowi. Piosenkę kojarzymy, promuje film, ale jest za darmo. Motyw nie występuje w mediach. Piosenkę słyszymy np. w radiu, ale nie w blokach reklamowych. Możemy jej więc słuchac \"oddzielnie\". To są elementy promocji, ale nie reklama.



 



37 - 43 - krótka dyskusja lub pogadanka (jeżeli zostało mało czasu): czy jesteśmy odporni na reklamę?



Argumenty za:



- znamy jej mechanizmy



- jesteśmy świadomi, że to reklama, manipulacja, perswazja



- nie traktujemy jej poważnie



- nie wsłuchujemy się w tekst reklam



- nie lubimy reklam, więc z czystej przekory ich nie słuchamy



 



Argumenty przeciw:



- a jednak znamy hasła reklamowe, niektóre z nich wchodzą do potocznego języka (możemy przypomniec szał na \"kopytko\", które, co prawda,  nie było hasłem, ale istotnym elementem reklamy)



- czy na pewno nie słuchamy reklam? Odwołajmy się do doświadczeń uczniów, którzy pewnie częściej wybierają czekoladę Kinder niż jej \"podróbkę\"



- zaczynamy już lubic reklamy - dla dzieci są kolorowe i wesołe, inne - humorystyczne



 



43 - 45 min - nauczyciel rozdaje uczniom fiszki z krótką notatką i zadaje pracę domową



NOTATKA:



REKLAMA: informacja mająca na celu zachęcenie do zakupienia określonego towaru, reklamodawca płaci za reklamę.



HASŁO REKLAMOWE: chwytliwy, krótki \"tytuł\" (do 7 słów), tworzy skojarzenie z towarem (np. \"Gillette, najlepsze dla mężczyzny!\")



TEKST REKLAMOWY: jest dłuższy, to bardziej informacja o produkcie, przedstawia zalety towaru (np. Gillette, ma aż trzy ostrza, antypoślizgową rączkę i jest niebieska!)



 



PRACA DOMOWA:



Ułóż swoje hasło reklamowe dla wybranego towaru, np. własnego biurka.



Jeżeli uczniowie wykonali to podczas lekcji:



Odpowiedz na pytanie: czy wierzyc reklamom? Od 3 do 5 zdań.



 



Potrzebne materiały:



komputer (najlepiej z podłączeniem do projektora), odtwarzacz CD i DVD, filmy i muzyka, slajdy



 



 



 



 



 

Aktualna ocena

30

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
foto

varicose veins causes mayo clinic(Gość) z: http://Konannavi.org/wiki/index.php?title=%E5%88%A9%E7%94%A8%E8%80%85:AhmadR877227 Maj 15 22:12

Breast augmentation can fill them out again creating the mother sense more youthful in age. There are a lot of people that struggle understanding how they are going to be wise about the way they get ready for plastic surgery. The end results can be as temporary or permanent as you desire.

foto

Ewa Kuryło, 25 Wrzesień 09 21:11

PS. Ze względu na duży rozmiar plików (piosenki, filmiki, zdjęcia i reprodukcje), zainteresowanych materiałami proszę o kontakt mailowy: ewak321@gazeta.pl. Oto dokładny spis materiałów, z których korzystałam: SLAJDY: - zdjęcie słynnych puszek zupy Cambells - reklama "retro" coli - zdjęcie wielkiego Spidermena "wspinającego" się po bloku MUZYKA: - motyw z Bonda - motyw z Janosika - piosenka "Golden Eye" - piosenka z "Muminków" REKLAMY: - reklama Plusa (Lampa) link: http://www.schiz.pl/f/206/Reklama-Plusa-Lampa - reklama blend a med link: http://www.youtube.com/watch?v=t8bD-p0iNBw&hl=pl - reklama Avisty link: http://www.youtube.com/watch?v=Xb1QEyAujPg (je także posiadam w "zbiorach", gdyby były jakieś problemy z zapisaniem ich na komputerze z podanych stron internetowych)

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Innowacyjność kluczem do sukcesu w branży medyczno-estetycznej

INSPIRE CONSULTING 29 Maj 2015

Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły

Wojciech Starzyński 28 Maj 2015

Polski w gimnazjum - IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje

Redakcja portalu 28 Maj 2015

Co zamiast pogadanki, czyli jak reagować na dyskryminację w szkole?

Redakcja portalu 27 Maj 2015

Ograniczone prawo maturzystów do weryfikacji wyników egzaminacyjnych

Jerzy Lackowski 27 Maj 2015


OSTATNIE KOMENTARZE

Europejski kalendarz szklony 2013/2014

~ billig internet på ipad(Gość) z: http://kirpcentr.ru/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=31709 29 Maj 2015, 15:01

DZIECKO Z FAS. DIAGNOZA, ROZWÓJ, TERAPIA I ZABURZENIA W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM.

~ psychoterapia bydgoszcz osrodki(Gość) z: http://www.statscrop.com/www/marchlewicz.com.pl 29 Maj 2015, 14:49

Metoda terapeutyczna Snoezelen

~ Angelica(Gość) z: http://flexx.kiev.ua/tools/analysis/marchlewicz.com.pl 29 Maj 2015, 14:47

Europejski kalendarz szklony 2013/2014

~ language learning(Gość) z: http://https://www.pinterest.com/smithandro/education/ 29 Maj 2015, 11:17

Standaryzacja, unifikacja, normy, wzorce i algorytmy działań - w efekcie nikomu nieprzydatny formalizm

~ pinterest followers(Gość) z: http://likespromotion.com/pinterest/ 29 Maj 2015, 11:04


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej